Netværksmøde #2, 3. nov. 2020, hybrid
AKTUALISERING pr. 27. okt.: Pga. de seneste Corona-restriktioner, har vi omlagt programmet til et hybrid arrangement, med fysisk deltagelse i Glamsbjerg og virtuel deltagelse fra Sønderborg og Svendborg. Vi har derudover decentraliseret mødet og gennemfører bilaterale fysiske udvekslingsmøder samt 2 lokale udviklingsworkshops.
OBS – der er foretaget justeringer ved tidspunkterne d. 3. nov.
Formål
Også efter den Corona-begrundede omlægning sigter vi imod at deltagerne får faglig og didaktisk inspiration til deres undervisningsforløb, samt får kvalificeret deres koncepter, uanset om de er allerede gennemførte eller idéer under udvikling.
Deltagerne
Deltagerne på netværksmødet er undervisere der er tilknyttet projektet ARducation i Sønderborg, Vestfyn og Svendborg, samt dedikerede studerende fra SDU.
Program
OBS – forberedelse* er nødvendig, se nederst.
09.30 – 10.00 Check-in
10.00 – 10.15 Nyt i ARducationv/ Regina Lamscheck-Nielsen, projektkonsulent og Carsten Hogrefe, dir. Det Blå Gymnasium Vestfyn
10.15 – 10.45 Viden om data og AR v/ Jesper Bitsch Bierbaum, videncenterleder, Videncenter for databaseret service og forretningsudvikling
10.45 – 11.15 Augmented Reality i erhvervslivet v/ Philip Staib, projektleder Farmers Window
11.15 – 12.00 Aktuelle gennemførte/igangværende undervisningsforløb v/deltagerne (nærmere info følger)
Tilmelding og praktisk info
Tilmelding venligst senest d. 30. oktober 2020, og kun online via dette link. Adgangskoden er fremsendt sammen med invitation pr. mail, hhv. kan rekvireres hos jeres lokale projektledere.
Link til TEAMS sendes sammen med deltagerbekræftelsen.
Hvorfor Augmented Reality?
Fordi almene smartphones og trådløst internet som 5G har udviklet sig så meget, at de i dag kan levere fornuftige augmented reality oplevelser. Så længe augmented reality mediet leverer information mere effektivt end alternativer, er dets værdi berettiget. Derfor ses udbredelsen af AR i stort set alle sektorer som sundhed, uddannelse, træning, produktion og militæret.
Hvad kommer i spil, når underviserne udvikler og evaluerer forløb?